Ce este evaluarea psihologică?
Evaluarea psihologică este un proces complex, cu durată de aproximativ 4-5 ședințe si care implică o cunoaștere aprofundată a persoanei evaluate, a specificului dificultăților cu care se confruntă în prezent, contextul actual de viață dar și cunoașterea istoricului acesteia. Evaluarea psihologică are ca scop identificarea factorilor psihologici care stau la baza simptomelor.
În urma evaluării psihologice se stabilește împreună cu persoana evaluată un plan specific de intervenție terapeutică. Procesul de evaluare este util în vederea emiterii unor rapoarte psihologice necesare în cazul expertizei psihologice, pentru stabilirea unul plan de intervenție psihologică, în vederea încadrării în grad de handicap, etc.
În cadrul cabinetului de psihologie beneficiați de următoarele instrumente de evaluare:
MCMI-III este unul dintre cele mai utilizate instrumente pentru evaluarea trăsăturilor profunde de personalitate la adulți precum și pentru evaluarea sindroamelor clinice severe și moderate.
Pentru mai multe detalii accesați: www.testcentral.ro
MACI sau Interviul Clinic Millon pentru Adolescenți este printre cel mai frecvent utilizat instrument validat științific pentru screening-ul personalității, simptomelor clinice și îngrijorărilor specifice adolescenților.
Pentru mai multe detalii accesați: www.testcentral.ro
BDI-II este destinat pentru evaluarea prezenței depresiei și a severității acesteia, fiind unul dintre cele mai utilizate instrumente științifice la nivel internațional.
Pentru mai multe detalii accesați: www.rtscluj.ro
Nonverbal Personality Questionnaire a fost dezvoltat pentru a masura trasaturile de personalitate normala. Datorita faptului ca este un instrument non-verbal, poate fi folosit si cu persoanele care prezinta dificultati in intelegrea si citirea itemilor verbali.
Pentru mai multe detalii accesati: www.testcentral.ro
MMSE-2 este un instrument psihologic eficace destinat sa evalueze deteriorarea functiilor cognitive precum starea de constienta, orientarea in timp si spatiu, atentia, memoria, citirea, scrierea.
Pentru mai multe detalii accesati: www.testcentral.ro
Principalele tehnici proiective utilizate de mine sunt: TAT, TAC, Testul familiei, Testul arborelui, Fabulele Duss.
MASC este un instrument psihologic destinat evaluării anxietății la copii și adolescenți cu vârste între 8 și 19 ani. Este un instrument ce abordează multiple tipuri de anxietate, printre care și anxietatea de separare.
ABAS™-II este un sistem de evaluare comportamentală axat pe măsurarea broadband a adaptabilității. La nivel internațional, el este considerat standard în evaluarea complexă pentru acordarea gradului de handicap.
Compatibil cu DSM-IV-TR și AAIDD, ABAS™-II oferă un scor general adaptativ compozit (GAC), trei scoruri intermediare: practic, conceptual și social, respectiv zece arii specifice de deprinderi, ceea ce recomandă utilizarea instrumentului în scopuri diagnostice, de planificare a tratamentelor și de monitorizare. Itemii ABAS™-II indică incapacitatea sau capacitatea oricărei persoane cu vârsta cuprinsă între 0 și 89 de ani de a realiza comportamentele tipice traiului cotidian la acea vârstă.
ABAS™-II utilizează patru forme distincte în funcție de intervalul de vârstă și de tipul evaluatorului. Formele dedicate evaluării copiilor sunt exclusiv heteroevaluative, în vreme ce pentru adulți, chestionarul poate fi completat și auto-declarativ. Formele ABAS™-II sunt: Părinte/Îngrijitor (0-5 ani) - 241 itemi; Părinte (5-21 ani) - 232 itemi; Profesor/Educator (2-5 ani) - 216 itemi; Profesor/Educator (5-21 ani) - 193 itemi; Adult - 239 itemi.